ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΙΙΙ

Ενίσχυση Ερευνητικών Ομάδων TEI

Main Menu

Υποέργο 31

Τίτλος: «Αξιολόγηση, ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμου μοντέλου επιλογής συστήματος υλοποίησης έργων στα πλαίσια της διαχείρισης μεγάλων συγκοινωνιακών έργων» 

Επιστημονικός Υπεύθυνος: Δημήτριος Κωνσταντινίδης

 

 

Σκοπός του υποέργου: Ο βασικός στόχος της χρηματοδοτούμενης έρευνας είναι η ανάπτυξη  εργαλείων τα οποία θα μπορούν να έχουν άμεση εφαρμογή στις διαδικασίες υλοποίησης και διαχείρισης μεγάλων συγκοινωνιακών έργων σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο στην Ελλάδα

 

Στόχοι του υποέργου:

·         η ανάπτυξη μιας εύχρηστης μεθοδολογίας επιλογής του καταλληλότερου ΣΥΕ για την υλοποίηση μεγάλων  συγκοινωνιακών έργων οδοποιίας  αντλώντας από την αποκτηθείσα εμπειρία στελεχών στις Αναθέτουσες Αρχές στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, καθώς και από μετρήσιμους παράγοντες επιτυχίας (success factors) από ΣΥΕ που έχουν εφαρμοσθεί σε εργολαβικές συμβάσεις  κατασκευής έργων οδοποιίας στην Ελλάδα

·         η ανάπτυξη μιας μεθοδολογίας προκοστολόγησης τεχνικών έργων

 

Σύντομη Περιγραφή Φυσικού Αντικειμένου:                                                                                                                      

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναγνωρίζοντας ότι η κατασκευή συγκοινωνιακών έργων υποδομής αποτελεί ένα ισχυρότατο εργαλείο αύξησης του οικονομικού πλούτου, της εσωτερικής συνοχής και της κοινωνικής ισότητας των περιοχών της, επέκτεινε συστηματικά τα συγκοινωνιακά  δίκτυα μέσω της χρηματοδότησης των Πανευρωπαϊκών Διαδρόμων και των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, από τα οποία ωφελήθηκε πολλαπλώς και η Ελλάδα κατασκευάζοντας μεγάλο μέρος της συγκοινωνιακής της υποδομής.

Τα συγκοινωνιακά έργα από την φύση τους είναι έργα σύνθετα, πολύμορφα, πολυεπίπεδα, με ασφυκτικούς χρονικούς και οικονομικούς περιορισμούς.  Ο απαιτούμενος χρόνος υλοποίησης ενός τυπικού έργου οδοποιίας σχετίζεται άμεσα με την διάρκεια των χρηματοδοτικών προγραμμάτων. Το επιλεγόμενο σύστημα υλοποίησης των έργων αυτών παίζει καταλυτικό ρόλο στην επίτευξη των χρονικών αυτών περιορισμών για την εκταμίευση των κονδυλίων ενώ η όσο το δυνατόν ακριβέστερη προκοστολόγηση τους είναι απαραίτητη για την εξασφάλιση της έγκρισης της χρηματοδότησης.

Στα πλαίσια της προτεινόμενης εκτεταμένης έρευνας, το Σύστημα Υλοποίπησης Έργου (ΣΥΕ) ορίζει τον αριθμό και το είδος της σχέσης μεταξύ των βασικών συμμετεχόντων (ο ΚτΕ, ο Μελετητής, ο Ανάδοχος Κατασκευής και ο Σύμβουλος Επίβλεψης). Ο αριθμός και η ποιότητα των συμβατικών σχέσεων μεταξύ των συμμετεχόντων είναι σημαντικοί παράγοντες για την επιτυχία του έργου σε σχέση με το κόστος, τον χρόνο και το ποιοτικό αποτέλεσμα.

Για πρώτη φορά στην διεθνή επιστημονική κοινότητα, στα πλαίσια της παρούσας έρευνας,  δια μέσου συστηματικής έρευνας, αντλώντας από την αποκτηθείσα εμπειρία στελεχών στις Αναθέτουσες Αρχές στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, καθώς και από μετρήσιμους παράγοντες επιτυχίας (successfactors) από ΣΥΕ που έχουν εφαρμοσθεί σε εκατοντάδες εργολαβικές συμβάσεις  κατασκευής έργων οδοποιίας στην Ελλάδα, με σκοπό  την ανάπτυξη μιας εύχρηστης μεθοδολογίας επιλογής του καταλληλότερου ΣΥΕ για την υλοποίηση μεγάλων  συγκοινωνιακών έργων οδοποιίας.

Επιπλέον, η κατά το δυνατόν ακριβέστερη εκτίμηση του προϋπολογισμού των έργων οδοποιίας είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή του καταλληλότερου ΣΥΕ, γι αυτό στα πλαίσια της προτεινόμενης έρευνας θα αναπτυχθεί συγχρόνως μια μεθοδολογία προκοστολόγησης τεχνικών έργων, τα οποία αποτελούν και το μεγαλύτερο ποσοστό του κόστους κατασκευής.

Προβλέπεται ότι τα αποτελέσματα της έρευνας  θα μπορούν να έχουν άμεση εφαρμογή στις διαδικασίες υλοποίησης και διαχείρισης μεγάλων συγκοινωνιακών έργων σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο στην Ελλάδα

 

 

Ερευνητική ομάδα υλοποίησης του έργου: 

Μέλη Κύριας Ερευνητικής Ομάδας (ΚΕΟ)

Μέλη Ομάδας Εξωτερικών Συνεργατών (ΟΕΣ)

Δημήτριος Κωνσταντινίδης

Φανή Αντωνίου

Θεμιστοκλής Δημόπουλος

 

Γλυκερία Καλφακάκου

 

Ιωάννης Ξενίδης