ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΙΙΙ

Ενίσχυση Ερευνητικών Ομάδων TEI

Main Menu

Υποέργο 14

Τίτλος: «Μελέτη της επίδρασης του βιοντίζελ στο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου, τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου κινητήρων ντίζελ»

Επιστημονικός Υπεύθυνος: Μήλτσιος Γεώργιος

 

 

Σκοπός του υποέργου: Ο βασικός στόχος της χρηματοδοτούμενης έρευνας είναι η αειφόρος ανάπτυξη καθώς και η ανάπτυξη ερευνητικών ομάδων του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης οι οποίες θα είναι ανταγωνιστικές σε τομείς στρατηγικής σημασίας τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.

 

Στόχος  του υποέργου: ο προσδιορισμός της μέγιστης συγκέντρωσης βιοντίζελ που είναι ασφαλής για την αντοχή του κινητήρα, την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, καθώς επίσης και των επιπτώσεων των υψηλότερων συγκεντρώσεων βιοντίζελ στα εξαρτήματα και τη λειτουργία του κινητήρα.

 

Σύντομη Περιγραφή Φυσικού Αντικειμένου: Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ορίσει ξεκάθαρους στόχους κινούμενη προς την αυξανόμενη διείσδυση των βιοκαυσίμων στη συνολική κατανάλωση καυσίμου. Το βιοντίζελ στην Ευρώπη φαίνεται να είναι η πιο αξιόλογη λύση λόγω της υψηλότερης διαθεσιμότητας πρώτης ύλης από σπόρους. Ωστόσο η αυξημένη χρήση του βιοντίζελ στο πετρέλαιο επικρίνεται εξαιτίας πιθανών επιπτώσεων στους κινητήρες πετρελαίου, ειδικά στο σύστημα έγχυσης καυσίμου. Αντικείμενο αυτής της πρότασης είναι η μελέτη της επίδρασης του βιοντίζελ στη λειτουργία και τις εκπομπές ρύπων κινητήρων πετρελαίου. Κατά την διάρκεια του προγράμματος θα μελετηθούν τρεις τύποι καυσίμου: καθαρό ορυκτό πετρέλαιο ως καύσιμο αναφοράς, βιοκαύσιμο με 10% βιοντίζελ σύμφωνα με το αναμενόμενο ευρωπαϊκό πρότυπο, καθώς και βιοκαύσιμο με υψηλότερη συγκέντρωση βιοντίζελ και πιθανή πρόσμιξη αντιρρυπαντικών και αντιοξειδωτικών προσθέτων. Η έρευνα πρόκειται να οργανωθεί σε 7 πακέτα εργασίας. Το πακέτο εργασίας 1 περιλαμβάνει βιβλιογραφική έρευνα για την αναζήτηση της παρούσας τεχνολογίας αιχμής και την οριστικοποίηση των παραμέτρων που θα αξιολογηθούν. Το πακέτο εργασίας 2 περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και κατασκευή μιας διάταξης για την αξιολόγηση αντλιών καυσίμου και εγχυτήρων. Το πακέτο εργασίας 3 καλύπτει την παραγωγή των τριών καυσίμων δοκιμής, σε διαφορετικούς συνδυασμούς μιγμάτων και προσθέτων. Το πακέτο εργασίας 4 περιλαμβάνει δοκιμές του πιλοτικού εξοπλισμού έγχυσης καυσίμου, υπό εκτεταμένη λειτουργία γήρανσης, στη διάταξη δοκιμών που αναπτύχθηκε. Κατά τη διάρκεια του πακέτου εργασίας 5, τα εξαρτήματα του κυκλώματος καυσίμου του κινητήρα θα υποβληθούν σε μεταλλουργικούς ελέγχους για να διαπιστωθούν οι επιπτώσεις του βιοντίζελ, όπως φθορά, διάβρωση, επικαθίσεις κλπ. Το πακέτο εργασίας 6 περιλαμβάνει την αξιολόγηση της επίπτωσης των καυσίμων δοκιμής στις εκπομπές ρύπων σε πέδη δοκιμής κινητήρα. Τέλος, το πακέτο εργασίας 7 περιλαμβάνει την παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε μία τελική έκθεση και σχετικές δημοσιεύεις. Το αναμενόμενο αποτέλεσμα του προγράμματος είναι ο προσδιορισμός της μέγιστης συγκέντρωσης βιοντίζελ που είναι ασφαλής για την αντοχή του κινητήρα, την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, καθώς επίσης και των επιπτώσεων των υψηλότερων συγκεντρώσεων βιοντίζελ στα εξαρτήματα και τη λειτουργία του κινητήρα.

 

Ερευνητική ομάδα υλοποίησης του έργου: 

Μέλη Κύριας Ερευνητικής Ομάδας (ΚΕΟ)

Μέλη Ομάδας Εξωτερικών Συνεργατών (ΟΕΣ)

Μήλτσιος Γεώργιος

Γραμματίκης Βασίλειος

Πράπας Δημήτριος

Γκεϊβανίδης Σάββας

Σαμαράς Ζήσης

Πιστικόπουλος Παναγιώτης

Μπεζεργιάννη Στέλλα

Τζιλβελής Αργύριος

Σκολιανός Στέφανος

Σάλτας Ηλίας

 

Χρυσικού Λουκία

 

Δημητριάδης Αθανάσιος

 

Καλογιάννη Αγγελική

 

Μαυρόπουλος Αζαρίας